ibland blir man bara så trött..

Vårt internet vill inte riktigt fungera här hemma och ja de är först nu man förstår hur mycket tid man faktist lägger på denna underbara tidstagande maskin som även kallad Dator.
Men de är redan torsdag och ja helgen är nu bare ett lopp och en riskettan utbildning ifrån så de känns helt okej om jag får säga de själv.

Men vecka 20 har än så länge vart en mycket händelserik vecka och de ser ut som att nästa vecka också kommer bli likande.
 
Under veckan har bland annat:

  • Matilda,Oskar,Lilliz och Alex mamma hunnit fyllt år.
  • Derby match mot Eda där vi förlorade med 3-1
  • Mitt livs första körlektion avklarades
  • Solen har tittat fram och gett oss ungefär 20 grader värme varje dag.
  • Jag & Anna har sprungit från Vik till Kyrkeby
  • Fixat pass åt Alex

Veckan har vart smockade med alla möjliga händeleser men de är inget som man kan klaga på.
Dagens första delmoment bestod av Engelska Nationella Muntligt där mitt sällskap för dagen va Oskar. Valet av kompanjon va helt klart rätt och jag måste säga att jag är riktigt nöjd över vårt samtal. Sedan vare dags för ännu en muntlig redovsining fast i samhäll denna gången och sen avslutades dagen med ett geografi namn förhör/prov. Även dessa två gick riktigt bra och Hans va på stålande humör idag så isället för att sluta 20 över 2 så slutade vi vid 1. Nöjd och belåten kunde jag nu traska er mot halv två bussen i de underbart vackra vädret. Solen gassade på riktigt ordentligt och ingen kan påstå att de inte är varmt på dagarna längre iallafall.
Men medan jag stod och väntade på bussen så kom och tänka på att om jag klipper farmor & farfars gräs idag så har jag ju mer ledig tid imorgon. Så när jag kom hem så skulle jag bara behöva springa hem och byta kläder sen upp till farmor & farfar och klippa. Men riktigt så blev de inte ! För när vi nästan är i Edane så börjar de regna och då vare bara och ställa in gräsklippningen.
Traskade hemmåt och väl hemma möttes jag av en katt som va väldigt glad för att de äntligen kom hem någon som kunde släppa in honom i huset.
Efter att ha vart hemma i drygt en halvtimme så slutar de såklart att regna, och jag hade kunnat klippt gräset om de inte vore för att jag och mamma ska iväg och springa vårruset ikväll. Men som sagt jag får ta de imorn.
   Imorn ska jag även forstätta på min väg till detta förbannade körkortet då jag sak spendera 3 timmar på körskolan och Risketta. Resten av klassen är denna dag ute på Vik och är funktionärer så när jag väl är klar vid 11 ungefär så hade jag tänkt och bege mig hemmåt för att klippa gräset hos farmor & farfar sen får vi se vare blir.
   På lördag äre Hemma premiär på Edevi kl 15.00. Sen fyller även The One And Only Gabriella Blomberg Andersson 18 år denna dag.. 

Så de ser ut att bli tre riktigt sköna dagar, sen är vi inne i vecka 21 och helt plötsligt blev de bara 15 dagar kvar i skolan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0