- 25

trodde endast att de va uppe i Branäs som de va kallt, men IKKE här hemma håller samma kyla i sig.

I måndas natt blev de upp vid 3 för å se på JVM, en match som sverige förlorade och det blev ingen final för dem i år tyvärr. Gick och la mig nån timme sen vid 7 vara bara att kliva upp och äta frukost och packa de sista inför Branäs. Uppe i Branäs blev de ut och åka 9 km på skidor sen in i stugan och äta och bara ta de lugnt resten av dagen.

I tisdas vakna men  upp och då vare -18 grader ute och suget på att bege sig ut va inte vidare större, men ut kom man och klarade av 1 mil på skidor trots kylan. Maria & Erik W skulle ha kommit upp och åkt slalom, men kylan höll dem hemma och de blev ingen slalomåkning för mig !
Jag & Pappa tog en biltur och jag känna på lite hur de känns när bilen sladdar och man inte har någon vidare kontroll, men ja klarade det.
Åkte hem till stugan och åt mat sen blev de en kvällspromenad i 20 minus garader.
Efter promenaden blev det att bänka sig framför tv och där blev man fast resten av kvällen,
Brons matchen mellan Sverige - Schweitz fick bli de sista som hände på kvällen och matchen slutade mä 11-4 till sverige så nån vidare underhållning vare kanske inte.

imorse när man vakna vare hela 23 minus grader de blir absolut ingen skidåking idag, trots kylan var ändå många som va ute i slalombackarna och trotsade kylan. STOR ELOGE till dom ! Eftersom pappa skulle jobba imorn så bestämde vi oss för att packa ihop och åka hem till värmen trodde vi, men ack så fel vi hade !

Nu sitter man framför brasan och njuter av dess värme, och här kommer jag sitta ett bra tag vill ja lova !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0