En helg på annan ort är inte helt fel

I fredas drog vi som sagt iväg mot Mormor & Morfar,
men vi kom inte längre än till Karlstad innan vi gjorde ett första stop på Begvik i Karlstad.
Mamma hade ta 3 betala för 2 erbjudande på Stadium, så ett par sommarskor och ett par fotbollsskor rikare
gick jag ut från affären med ett stort leende på läpparna.
Gick förbi VILA och blev helt KÄR i ett par jeans tights, vrin snygga var dem, men plånboken låg i bilen och hade planerat att spara pengarna till Danmarks resan så blev inga tights för min del.
Satte mig bakom ratten igen och körde vidare mot Mormor & morfar.
När vi kom fram stod bordet dukat med räkor och gott tilltugg.
  Maria va även där så de va helt klart fullt hus. Satt och pratade och vips så va klockan halv 12 och då vare bara och gå och lägga sig.

Lörda morgon vakna man upp tidigt och de är aldrig helt fel och bli bortskämd av mormor & morfar.
Dagen flöt på och vi umgicks mest och bara tog de lungt. Självklart blev de att parti Rummy och massor utav mat i alla dess slag. Körslaget och Mellenium fick bli kvällens huvudpunkter innan vi kunde dra oss tillbaks.

Imorse blev de en lite sovmorgon till halv 10 innan man kunde gå upp och äta frukost och göra sig iordning.
Jag & Morfar skulle bara cykla upp en snabbis till affärn och handla lite åt mormor, men istället blev de en lite längre cykeltur som gav oss en rejäl mängd frisk luft och träning. Nöjda med vår presation kunde vi återvända hemmåt och även denna gång stod maten serverad på bordet.
   Avnjöt en god middag och efterrätt samt spelade klart sista delen av Rummyn innan vi sa hejdå och lämnade mormor & morfar för den här gången.
Åkte och lämnade av Maria i Västerås innan vi kunde köra hem mot sköna gröna värmland.
   Eftersom jag fick en lite penning av morfar blev helt plötsligt min ekonomi mycket bättre och jag blev bara mer och mer sugen på jeans tightsen och eftersom vi ändå skulle in på Bergvik en sväng på vägen hem så bestämde jag mig för att slå till. Så hem kom jag med ett par sommarskor,ett par fotbollsskor och ett par jeans tights !
Helt okej för att vara en helg som va planerad för kvalitets tid med mormor & morfar.

Över lag så har helgen vart mycket trevlig och jag tror båda jag & mamma är lika nöjda med att vi åkte som att mormor & morfar är med att vi kom !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0